Basikal Lajak Kemalangan 2017 Bernama

Mahkamah majistret johor bahru pada 28 okt 2019 membebaskan sam atas pertuduhan memandu secara melulu dan menyebabkan kematian lapan remaja yang menunggang basikal lajak pada 3.20 pagi 18 feb 2017. Keluarga remaja yang terlibat kemalangan basikal lajak hari ini menzahirkan kesyukuran dan kelegaan apabila akhirnya tragedi yang menyebabkan kematian lapan remaja itu mendapat pembelaan. Kurang setahun kemudian di pontian, johor dua lagi remaja berbasikal lajak maut di rempuh kereta dan banyak lagi kematian dilaporkan sehingga kini. The court of appeal in putrajaya has set may 11 for case management of an appeal by the female clerk who was sentenced to six years' jail and rm6,000 fine for reckless driving which resulted in the death of eight teenagers on modified bicycles, commonly known as basikal lajak, five years ago.

Pelumba Basikal Dunia Azizulhasni Shah Firdaus Kekal 10 Terbaik Dunia
Pelumba Basikal Dunia Azizulhasni Shah Firdaus Kekal 10 Terbaik Dunia

Keluarga remaja yang terlibat kemalangan basikal lajak hari ini menzahirkan kesyukuran dan kelegaan apabila akhirnya tragedi yang menyebabkan kematian lapan remaja itu mendapat pembelaan. Ekonomi pasaran tenaga dunia nam news network rencana meta@bernama siaran media eksklusif arkib Kerajaan bukan hanya menghormati keputusan mahkamah yang menjatuhkan hukuman ke atas pemandu wanita yang terbabit kemalangan mengorbankan penunggang basikal lajak, malah berharap kejadian seumpama itu tidak. Mahkamah tinggi hari ini menjatuhkan hukuman penjara enam tahun dan denda rm6,000 ke atas sam ke ting, 27, selepas didapati bersalah atas pertuduhan memandu secara melulu sehingga menyebabkan kematian lapan remaja berbasikal lajak, lima tahun lepas. The date was fixed after a case management was held before court of appeal deputy. Mahkamah majistret johor bahru pada 28 okt 2019 membebaskan sam atas pertuduhan memandu secara melulu dan menyebabkan kematian lapan remaja yang menunggang basikal lajak pada 3.20 pagi 18 feb 2017.

Basikal Lajak Kemalangan 2017 Bernama. Dengan banyaknya mod pengangkutan hari ini dan pelbagai aktiviti senaman yang ada, ada yang tertanya-tanya mengapa orang dewasa menghabiskan masa berjam-jam hanya dengan menunggang basikal. Adakah menunggang basikal terlalu "kebudak-budakan" satu aktiviti? Ia adalah kerja yang sukar dan boleh menjadi perlahan dan menyakitkan. Jadi mengapa perlu bersusah payah? Percaya atau tidak, menunggang basikal akan meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan anda jika anda mencubanya! Di sini ialah 5 sebab menarik anda boleh menikmati berbasikal.

1. Berbasikal baik untuk jantung anda. Berbasikal adalah yang kedua selepas populariti larian dalam kalangan pilihan senaman. Ini cara terbaik untuk kekal cergas dan meningkatkan kesihatan kardiovaskular anda. Berbasikal yang kerap boleh mengurangkan risiko mendapat penyakit jantung.

2. Berbasikal menggalakkan kecergasan seluruh badan. Aktiviti ini merupakan senaman yang bagus untuk seluruh badan, terutamanya bahagian bawah badan. Berbasikal ialah cara yang bagus untuk mengencangkan kaki, otot glute dan pinggul anda sambil turut mengecilkan pinggang anda. Itulah sebabnya basikal senaman sering dijumpai di gim.

3. Berbasikal ialah senaman berimpak rendah. Terdapat sejumlah besar rejimen kecergasan dan senaman yang memberi tekanan pada tulang dan sendi anda. Tekanan ini boleh menyebabkan kerosakan pada badan anda dari semasa ke semasa dan mengurangkan kesihatan anda. Ia boleh menyebabkan lutut, buku lali, belakang dan artritis. Berbasikal memberikan seseorang peluang kecergasan yang hebat sambil mengekalkan kesihatan tulang dan sendi.

4. Berbasikal adalah terapi dan boleh menghilangkan tekanan. Menunggang basikal terbukti sebagai aktiviti terapeutik dan semakin ramai orang berbasikal untuk jenis senaman yang lebih tenang dan damai. Penyelidikan mula membuktikan bahawa menunggang di kawasan yang indah boleh membantu mengurangkan tekanan.

5. Berbasikal boleh menjadi senaman yang hebat yang meningkatkan produktiviti kerja. Gaya hidup aktif menggalakkan tenaga dan kecergasan di tempat kerja serta di rumah. Berbasikal ialah cara yang menarik untuk meningkatkan jumlah senaman anda dan oleh itu meningkatkan produktiviti anda!

Trending Now..

Popular Posts

Basikal Wstorm

Basikal Hold

Basikal Yang Ditangkap Oleh Polis

Basikal Kuantan

Basikal Lajak Cat

Basikal Euro

Sport Rim Basikal 3 Batang

Brek Basikal

Dua Langkah Terakhir Proses Perniagaan Kilang Pembuatan Basikal

Checklist Basikal